måndag 14 november 2022

Nymålat

 Förra helgen jobbade vi på med slipning och spackling.
Tapeten på skorstenen slipades bort, eftersom jag inte vågat ånga bort den.
Man vet aldrig om den rasar ihop av ångan...


Det jag spacklat tidigare slipades och några ställen spacklades om.
Grejer som inte längre behövs kastades ut åsså flyttade vi resten till den vägg som redan är färdig, så jag kunde spackla på den nya väggen där garderoberna stått.
Elementet plockades lös utan att allt vatten rann ut 😰


Igår slipade jag det sista ovanför fönster och dörr och i några hörn.
Åsså spacklades lite till på skorstenen, några små hål som råkade rasa när jag slipade för nära 😬

Idag är Teddy förkyld så vi har varit hemma.
Då passade det bra att börja måla 😊
Målade taket ett varv och det kommer nog behövas ett eller två varv till, för det lyser igenom lite där jag slipat efter spackling.
Målade oxå väggen bakom elementet, när jag ändå hade rollern full av färg.
Tanken var att hinna börja måla elementet idag, men nån gräns får det väl ändå finnas över hur mycket man ska göra bort på en dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar