lördag 17 september 2022

Sånt som gömmer sej där under...

 Det som är spännande med att renovera rummen, är när man får dra bort den där första biten tapet och se vad som gömmer sej där under.
I både syrummet och Teddys rum har dom första tapeterna varit mycket finare än det som satts dit sen.
Och så var fallet även i sovrummet.
Under dom rosa blommiga tapeterna hittade jag en gråblå ljus tapet med typ silvriga blomgrejer.


Jag började ta bort tapeterna på fönsterväggen och sen dörrväggen:
Nu har jag bara den låga väggen kvar.
Och vad hittade jag där om inte ännu en överraskning?!
Helt plötsligt fanns där en grön tapet!


Dom har alltså haft en fondvägg.
Det gröna gick litegrann in på nästa vägg i hörnen, så min gissning är så här:

När huset byggdes började dom med den gråblå fina tapeten till vänster.
Sen kom 70-talet och dom ville uppgradera till nåt "finare".
Då fick det bli den rosa blommiga tapeten till höger.
Men då började det säkert vara modernt med fondväggar, så dom tänkte att varför inte slänga in en sån?
Och varför inte bryta av helt med nåt grönt?
Men sen blev fondväggar omodernt och ute så dom tapetserade över den med den rosa blommiga istället.


Gör man en närmare stilstudie så förstår jag inte hur dom tänkte..?
Den gröna passar ju inte in på nåt vis alls... 😵

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar