tisdag 13 september 2022

Igång igen

 Nu var det väääldigt länge sen det hände nåt här och lika länge sen jag tyckte att jag skulle göra ett försök att bli mer aktiv på bloggen.
Det gick ju inte så bra 😏

Men nu händer det lite grejer här hemma som jag tänkte kan vara kul att komma ihåg.

2017 planerade vi hur våra nya garderober i sovrummet skulle se ut.
Men garderober är inte billigt, så därför har vi aldrig kommit fram till att köpa dom.
Plus att för att sätta in nya garderober måste man riva ut dom gamla, som är inbyggda i väggen.

Men så kom julen 2021.
Tobbe fick presentkort från jobbet med 5000kr att använda på valfri affär.
Så då tänkte vi att nu slår vi till på dom där garderoberna.
5000 räckte inte till allt, men en bra bit på vägen iaf.
Alla tillbehör har inte funnits i affären samtidigt heller, så vi har fått bevaka lagerstatusen noga och köpt så fort nya kommit in.
Så nu har vi allt utom en rad krokar, men dom kan vi leva utan.

I slutet av augusti började jag lite smått packa bort allt som finns i sovrummet.
Hade köpt fyra stora lådor som jag tyckte skulle räcka långt, men 500 Kalle Anka pocketar tar mer plats än man tror...
För att inte tala om alla kläder! Dom tar en himla plats.

Efter att ha köpt 10 lådor till lyckades iaf hela sovrummet packas ihop.
6 september flyttades sängen till syrummet, bokhylla och sänggavel packades ihop mitt i golvet.


Att sova i syrummet är jättemysigt.
Bordet har hissats upp så långt det går, så sängen ryms under.
Man kan inte gå på sidorna av sängen och det är grejer precis överallt.
Det känns precis som när jag sov över hos mormor och morfar, trots att dom inte hade riktigt så mycket grejer i rummet.
Pricken på i:et är väggklockan som tickar alldelens för högt, precis som hos mormor och morfar 😍


Sen har Tobbe börjat riva garderoben.
Då upptäckte vi att under garderoben finns inget golv.
Garderoben är planerad och byggd medans huset byggdes, så under garderobsgolvet fanns bara sågspån.
Tobbe kom iaf på den briljanta idén att garderobens innergolv borde gå att användas som golv-golv.



Sen har jag börjat riva ner tapeter.
Det går ganska fort bara man kommer igång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar