lördag 9 februari 2019

Skoterträffen

Så kom äntligen dagen jag väntat på i typ ett år.
Skoterträff i Lövånger för veteranskotrar.
Plus ett rekordförsök i antalet skotrar som ska köra på led i ett antal km.
Det blev ju så bra att jag råkade köpa en Teddy-skoter under sportlovet, för det blir ju ganska trångt att åka tre på Nallen.


Sen vart det ju ännu bättre när jag i november råkade köpa en Kälkis, för då kan ju Teddy sitta varmt och inbäddad där om det skulle vara kallt och dåligt väder.
Eftersom det är för veteranskotrar kom jag ju på att jag kunde låna Tobbes i stort sett oanvända Arctic-jacka från 80-talet.
Och Tobbe har ju sin välanvända Arctic-jacka, så matchar vi ju iaf lite bättre än våra skoterkläder.
I november, under min 16 timmars bilresa från Sundsvall till Bullmark via Vemdalen för att hämta Kälkis en söndag före jobbdag, var det ute en annons med overaller i märket Aktiv.
Men jag hann inte köpa dom.
Jag var ju lite upptagen med att köra bil.
Det var lite synd, för en sån overall hade passat bra en sån här gång.
Nåt jag har funderat över är vad Teddy ska ha att sitta på i Kälkis.
Bäst hade ju varit ett renskinn, men vi har ju inget sånt.
Tar man en vanlig filt så blir den väl genomblöt på en gång.
Vi har iaf små sittunderlag, så det funkar ju tills vi kommit på nåt bättre.
Jag har oxå funderat lite på vilken skoter som ska dra Kälkis.
Skotrarna är svart och Kälkis är nån slags grön.
Men jag kom fram till att det passar nog bäst om Nalle drar, för dom har mest lik form.
Teddy är lite mer rund.
Den ser lite ut som en bulldog.
Eller en bulldeg.
Med långbenfötter som pekar åt varsitt håll.

Så idag kom alltså äntligen skoterdagen som jag väntat på i nästan ett år.
Och hur gick det då med rekordförsöket och allt?
Ingen aning.
Vi var inte där.
Det var så klart hela familjens jobbhelg...

2 kommentarer:

  1. Ni får vänta ett år till. Tiden går fort det är snart vinter igen. Å då kanske ni har ett renskinn.

    SvaraRadera
  2. Men ååh, jag läste ju hela och trodde att ni for! :P

    SvaraRadera