onsdag 9 januari 2019

Nytt år igen då

2018 försvann i en rasande fart.
Så vi har tydligen haft roligt.
Men vad har vi gjort då?
Teddy går i skola och har börjat tappa tänder.
Skolan går bra, men fritids är bäst.
Den lilla bäbiskatten Lotus har växt om gamla Tudor.
Tudor kämpade länge med sin sur-gammal-gubbe-image, men när vintern kom och det började vara för kallt ute kunde han inte längre hålla sej från att bli iaf lite kompis med Lotus.

Jag hade nog inget mål för 2018.
Jag hade min utmaning att sy en trosa i veckan, men det sprack när det blev sommar.
Och när tyg och resår började ta slut var det inte riktigt roligt längre.
Har funderat lite på om jag ska ha nåt mål för 2019, men kommer inte riktigt på nåt bra som jag tror kan funka...
För jag måste ju iaf ha en liten chans att klara av målet jag sätter upp.
Därför går börja träna och minska godisinköp bort på en gång.
Så jag måste fundera på målet ett tag till...

Jullovet var iaf bra, men som vanligt alldelens för kort.
En vecka i fjällen och skoter varje dag.
Teddy tolkade på skidor och ramlade en massa och vred benen åt alla håll.
Men inte gav han upp för det.


Idag är första dagen på jobb och skola.
Vi tog oss upp på morgonen och kom nästan i tid.
Kanske jag ska ha som mål att börja åka hemifrån fem minuter tidigare varje gång jag ska nånstans..?

2 kommentarer:

  1. Ett bra mål �� men ta 10 minuter ��

    SvaraRadera
  2. Haha! Du skulle ju bara ha mål som du har en chans att klara av...!! ;-P

    SvaraRadera