lördag 18 augusti 2018

Lady run

I år provar vi nåt nytt.
Jag har lyckats få ihop ett litet lag på fem pers för att köra Lady run.
Man åker finbil till olika stationer för att svara på frågor eller lösa problem.
Första problemet var att hitta till Hissjö loge.
Det lyckades vi med efter att ha kört fel bara en gång, eftersom google maps lurade iväg oss till fel ställe.
Innan start fick vi papper på vars vi skulle och sen var det bara att köra.
Första stopp var att bli fotad med bilen.
Det tyckte jag vi klarade bra, trots att både hår och klänningar blåste iväg :)
Andra stationen skulle man para ihop tre motordelar med tre olika oljor.
Jag kände igen en oljepump och en röd olja, så jag tyckte dom hörde ihop.
Men det gjorde dom inte.
Däremot fick vi rätt på en gul olja till nån axelgrej.
Nästa station var inne på gitarrmuseumet och vi skulle svara på tre gitarrfrågor.
Vi fick rätt på antal strängar på en basgitarr.
Station 4 var en praktisk övning.
En varningstriangel las under bilen fram åsså skulle jag köra tills den kom i kant med bilen bak och sen köra fram igen.
När jag körde fram stannade vi ca 50cm för långt fram.
När jag backade stannade jag med triangeln mellan framdäcken.
Det gick alltså inte så bra.
Men dom sa att vi var bland dom bästa iaf :)
Station 5 var oxå praktisk.
Två tändstift skulle skruvas ut på en sida och in på andra sidan av motorn.
Där var vi snabbast av alla :)
Åsså sista station skulle man kasta nån motordel till däck.
Där gjorde vi lite fel och kastade varsin gång, det hade varit bättre om en person kastade alla gånger.
Men två av oss träffade iaf.
Jag var inte en av dom...
Sen väntade vi och frös i två timmar innan det var prisutdelning.
Jag köpte en fin grön kofta.
Vi kom på tredje plats, så helt dålig var vi inte.
Fast det var bara fem lag som tävlade :P

På väg till sista station hann vi med lite geocaching oxå ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar