söndag 15 juli 2018

Cykelcaching

Idag hade jag och systern bokat in en cachingrunda i Hörnefors.
Laddad med cykel, vattenflaskor och geocacheutrustning lämnade jag parkeringen kl 7.10.
Gjorde ett snabbt stopp i stan för att logga en cache jag löst för 1,5 år sen men aldrig lyckats logga pga min längd och mugglartätheten.
Kl 7.30 på en söndag var det inga problem :)
8.10 landade vi i Hörnefors från varsitt håll, valde parkering och gjorde oss i ordning.
8.30 startade cykelturen.
Strålande sol, ca 24 grader varmt och helt tomt på folk.
Allt gick bara bra.
Började efter vägen, sen fick vi åka in i skogen till alla blodtörstiga mygg.
Som tur var hittades burkarna fort så vi fick fortsätta.
Fikapaus på en strand och svalka fötterna.
Det behövdes.
Åsså passade vi på med lite styrketräning genom att styra cyklarna över stranden.
Efter stranden fick vi lite problem med vägval.
Efter en massa velande cyklade vi vägen runt hela skogen vi egentligen skulle in i.
På andra sidan visade det sej att slingan vi följde hade dragits om, därför hittade vi den aldrig.
Lunchpaus på backen eftersom vi inte hittade nånstans att sitta.
Sen fortsatte dagen som på räls.
Kl 20.50 var vi nöjd och packade ihop för hemfärd.
Resultatet blev 32 hittade, 2 ohittade och 2 hittade som vi inte nådde plus en massa myggbett.
Och jag har aldrig bränt mej på så mycket brännässlor förut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar