torsdag 14 juni 2018

Avslutningsfödelsedagen

Började dagen med att faktiskt vakna i tid.
Nåt vi inte varit så bra på den här veckan.
Hann t.om sitta vid bordet och äta varsin macka.
Lyxade till det med att köra Buick till jobbet, trots Teddys kommentar
-Ska du verkligen göra det?
Hade tagit med en superfin tårta.
Hemgjord botten, dumlefluff, glasscreme med jordgubbar, smörkräm med kakao och sockerpasta.
Har oxå gjort en 10cm tårta som jag och Teddy ska dela på :)


Dagen gick ganska långsamt.
Skjussa mej själv lite fram och tillbaks eftersom skolbarnen slutade igår.
Men då fick jag iaf sluta en timme tidigare.
Plocka upp Teddy, hem och åt nån slags middag och sen tillbaks till dagis för sommarfest.
Teddy hoppade direkt in i discodansen.
När alla kommit blev det tipsrunda.
På tre av frågorna var föräldrars namn med.
Och jag var med som ett alternativ på frågan Vem lyfter flest snabbast.
När det var dags att rätta frågorna skulle jag och två till lyfta ärtor med sugrör på en minut.
Jag vann inte.
Andra föräldrar skulle smälla ballonger och slå spikar i en stock.
Jag och Teddy klarade tipsrundan med 11 rätt av 12 :)
Avslutningssånger, utdelning av presenter till 9 barn som går ut dagis och sen in och fika glass och chokladkaka.
Så mitt födelsedagskalas blev precis som jag vill ha det :)

1 kommentar:

  1. Va bra att du fick en rolig födelsedag ��

    SvaraRadera