söndag 25 mars 2018

Vännäscaching

Idag var vi tre st som lämnade hus och barn för en dags skattjakt.
Målet var Vännäs och det lite mer orealistiska målet var 37 st.
Hade gjort upp en plan på färdväg och ordning på cacherna.
Första stopp var en mack där vi letat en gång i somras utan att hitta nåt.
Men den här gången var jag smart nog att hitta den ganska fort :)
Andra macken hittade vi ingenting.
Tredje cachen lyckades vi tappa en sak i snön och den var spårlöst försvunnen.
Så efter en cache, ett försök på en annan och sen lunch fick vi besöka CO för att hämta en ny.
Men sen gick cachandet mycket bättre.
Vi hittade alla vi letade.
Sen att vi gatt ringa runt och be om tips ganska ofta spelar väl mindre roll.
Två st fick vi lämna ologgade för vi lyckades inte öppna dom.
Jag var iaf nöjd med mina bidrag när jag både lyckades öppna en klurig låda och fiska upp en bison på Tivoli ;)


Men så klart hade dagen för lite timmar så vi gatt återvända hemåt.
Sista för dagen skulle bli en vägtrumma.
Jag fick äran att köra in först på skateboard.
Det hick hur bra som helst, isen var bred och slät.
En bit in sjönk isen lite och vattnet rann ut över.
Men det gjorde ju inget för jag satt ju på hjul.
Ännu en bit till brast isen och jag sjönk.
Brädan stod på botten av trumman och vattnet gick ändå över mina fötter.
Så det var bara att fiska upp den ur det kalla vattnet och rulla ut med blöta ben.
Vi hade farit kl 8 på morgonen och kom hem kl 19.
På 11 timmar fick vi ihop hela 7 cacher...
Men vi gick på kvalitet före park and grab.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar