söndag 19 november 2017

Cachinghelg i Ö-vik

I helgen var jag och Teddy till Ö-vik.
Jag skulle geocacha med systern och Teddy skulle leka med kusinen.
Vi var framme kring kl 13 tror jag, så vi for ut direkt.
Första målet var i en stor vägtrumma.
Men det var för mycket vatten.
Nästs mål var på en liten ö i en å, men dit tog vi oss inte heller.
Några små lätta stopp på väg till nästa inplanerade.
Där gick det bättre.
En hög tallstubbe och högst upp satt ett litet hus med ett kikarsikte inställt på vars vi skulle leta.
Vi hade en stege med oss och den räckte precis.
På plats hittade vi en fin Hälgeholk :)


Nästa stora mål var en mindre vägtrumma.
Systern hade med extrakläder så hon fick krypa in.
Långt for hon medans jag stod ute och frös.
Efter en lagom lång stund kom hon tillbaks utan koordinater.
Ett rop på hjälp skickades till ägaren och vi for hem för att äta pizza.
När vi satt och åt kom så klart svaret.
Hon hade vänt bara nån meter från koordinaterna.
Så vi gatt helt enkelt fara tillbaks.
Då kröp vi in båda två, jag klarade mej utan att bli blöt.
Sista biten var röret mindre, så den fick hon ta själv.
Men koordinaterna hittades och cachen fanns i ett större rör på annan plats.


Idag fick ungarna följa med på äventyr.
Då for vi till ett slags garage för tågvagnar, men det används inte längre.


Ledtrådarna hittades och räknades och vi plumsade iväg i snön.
Letade och letade men hittade inget.
Kollade tidigare loggar och kom fram till att vi hade nog hittat en gammal ledtråd som ägaren själv inte hittat när han satt dit nya.
Med rätt siffror gick det mycket bättre.
Hem för lunchpaus och sen for jag och systern till ett ödehus.
Gick igenom ladugård, garage, källare, husets två våningar och ett förråd ute.
Tur det var ljust ute annars hade jag inte farit hit.
Massa grejer fanns kvar i huset, skulle vara intressant att veta varför det bara lämnats.


Som tur var behövde vi inte leta alltför mycket och kl 15 kunde jag och Teddy rulla hem igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar